Onwer Blog ini Telah berpindah ke
www.broframestone.com

Harap Maklum
(Blog BeliBuy masih aktif, sudi2kan menjadi follower blog ini untuk mendapat update terbaru)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

She's Not Virgin

Assalamualaikum wbt & salam sejahtera

Today topic agak berat sikit sekadar untuk membuka mata sesetengah pihak.

Entry ini khas buat sis Yonna yang berkongsi cerita mengenai masalah rakannya. Anyway bro just nk mereka yang berfikiran terbuka sahaja meninggalkan komen di sini.

If rasa fikiran masih belum cukup matang even umur dah 33 tahun, masih juga tidak digalakkan meninggalkan komen di sini.

Ramai yang masih tidak mengambil berat mengernai virgin mereka. Bagi mereka virgin just untuk suami di malam pertama nanti.

Ramai juga yang tidak menyerahnya kepada suami tetapi menyerahkan kepada bakal suami. (Nie kes Kahwin dulu baru nikah) Doakan dorang bernikah la ek.

Bro malas nk story pasal selaput dara aka kevirginan. Bagi perempuan mereka lebih arif. Bro xde la arif mane pun. Sekadar dari bahan bacaan dan ilmu alam je.
Memang bersukan dan kemalangan boleh menyebabkan kesan pada lapisan dara. Benda ini mmg xleh dinafikan.

Cuma kekadang ada insan yang sanggup menyatakan bahawa daranya tiada disebabkan perkara ini dan bukan kerna melakukan hubungan seksual.

Bila bro tanyakan pada yang pakar, mereka menyatakan keadaan faraj mereka yang masih dara dan yang pernah melakukan hubungan seksual agak berbeza dan bagi setengah orang mereka boleh mengetahui bahawa si isterinya pernah melakukan hubungan seksual atau tidak even die tidak berdara.
Kekadang ada sesetengah pihak menyalah anggap maksud yang ingin disampaikan oleh sesetengah pakar agama.
Memang tidak elok memberitahu pasangan mengenai aib korang. Tetapi perkara ini perlu dibincangkan bersama pasangan untuk mengelakan keretakan dalam hubungan selepas kahwin.

Memang pahit untuk ditelan. Tetapi itu la kenyataan. Seeloknya biar perkara ini di ketahui sebelum nikah. Takut kebahagian yang ingin anda kecapi menjadi titik hitam dalam hidup anda (diceraikan)

Seelok2nya satu kebahagiaan tidak dinilai dari kesucian cukup sekadar kepercayaan. Tinggalkan yang lama, dan mulakan kehidupan baru.

Ketahuilah, sesuatu perkahwinan itu diadakan untuk mengelak dari berlakuan zina dan mengurangkan dosa besar. Jika terjadinya satu ikatan perkahwinan insya'lah besarlah ganjaran pahala yang Allah swt berikan.
Ini sekadar renungan untuk anda fikirkan

Ada pihak yang berpegang pada perinsip lelaki baik hanya untuk wanita yang baik... xsemestinya mereka yang tidak berdara itu jahat...

Selalunya lelaki yang tidak memandang pada dara adalah dari kalangan yang pernah dikecewakan oleh wanita... dan mereka hanya berserah kepadaNya atas ketentuan jodoh dan kebahagian yang diberikan

Sesuatu yang diluahkan oleh sahabat bro merangkap lecturer di salah sebuah IPTA

"Jangan terlalu harapkan si dia masih berdara, kerana ianya tidak boleh menjaminkan kebahagian dalam sesuatu rumah tangga"

"Jika anda ingin mengahwininya kerna perasaan anda, elak dari mengetahui kesuciannya sebaliknya bawa dia kembali kejalan yang diredhai Allah swt"
Akhir kata buat pengomen2 sekalian
Bro just nk mereka yang berfikiran terbuka sahaja meninggalkan komen di sini.

If rasa fikiran masih belum cukup matang even umur dah 33 tahun, masih juga tidak digalakkan meninggalkan komen di sini.

Update:-
Thank buat Lizz kerna sudi berkongsi cerita mengenai isu ini. Anda digalakan membaca kisah yg beliau paparkan di blog beliau Whiteharajuku.

Thank juga buat x-po kerna sudi membuat entry susulan mengenai isu ini dari perspektif lelaki di blog beliau X-Po.

47 Jejak Perantau Maya:

Eja Kamel said...

dont judge people from their past..judge them for who they are now...doesnt mean she's not virgin nmore, she's bad...doesnt mean yg masih virgin tu yg terbaik...okie dokie!

Unknown said...

hehehehe...agk berat gak isu ni bro..tp kite lht dr sudut positif la kan..bagus gak topik ni dibincangkan sb ade jugak prempuan tak tahu pasal ni..

bg nani terpulang pd individu sbnrnyer...kbykkn lelaki tak seme k, nak kawen dgn yg "berdara" jer..

tp de gak laki yg leh time kedaan yg isteri yg br dinikahi tidak suci means tidak 'berdara' kan..

depends pd individu tu sbnrnyer..yup..kebahagian bukan teletak pd kesucian seorg prempuan...

miss ubi said...

ubi setuju ngan bro..."BINCANG" ngan pasangan suami atau isteri adalah cara terbaik selesaikan apapon masalah..xkiralah aib atau x..

Sis Lin said...

ishh hrtu dh komen dh kt blog yonna hal ni...
mmg betul sebenarnye pompuan kena la jaga maruah tu,itu melambangkan agama dan iman kita,kalo dh x kuat iman nk halang,kita x leh nk ckp le,mgkin kesilapan tp kenalah bwk berbincang dgn bakal suami,nnti sendri jgk yg merana dan rugi...

Nova Leeza said...

huhu..wa tingat kat Sami Vellu cakap.. "banyak laki2 suka isap dade(dadah), banyak wanita suka menderma dare(darah)"..ko ingat dara tu boleh buat sedekah ke..huhuhu

lizz said...

saya open minded!!! hehehe. virgin zaman skrg macam xder ape sgt dah kan bro?? tp,mmg setahu saya...lelaki ade jugek yg tahu camner nak tgk gurl tu btul2 dara or tak :)

btw, saya ada wat entry. panjangkan isu virgin ni jugak...hehe

sharamli said...

nak tinggal k0men p0n tak0t bila bc amaran keras kt atas...

"Bro just nk mereka yang berfikiran terbuka sahaja meninggalkan komen di sini.

If rasa fikiran masih belum cukup matang even umur dah 33 tahun, masih juga tidak digalakkan meninggalkan komen di sini."


nway tq 4 diz..

:)

Bro Framestone said...

mc'eja--> yup betul tue... bro kekadang xsuke orang yg suka mengungkit perkara yang lepas..

ada sesetengah pihak menjadikan ianya sebagai alasan untuk bercerai or cari len... entah la.. pe2 pun mmg perlu dibincangkan... takut ianya mengahntui kite seumur hidup

terima la seadanya ek....cam mne ek..dah dpt no kontek abg alim hari tue x?? he...23x

Bro Framestone said...

Naniey--> mmg berat pun topik kali ini... xsuka sembang isu2 yg berat2 kat blog.. cuma kekadang cam perlu je atas sebab amanat untuk mereka yang seagama dan juga rakan2 bro yg bro sayangi...

mmg ada yang nk berdara je.. kekadang bro xsuke mereka menjadikan dara sebagai isu..

ada pihak yang berpegang pada perinsip lelaki baik hanya untuk wanita yang baik... xsemestinya mereka yang tidak berdara itu jahat...

selalunya lelaki yang tidak memandang pada dara adalah dari kalangan yang pernah dikecewakan oleh wanita... dan mereka hanya berserah kepadaNya atas ketentuan jodoh dan kebahagian yang diberikan

Princess Azah said...

hmmm..topik agak hot ni..soal de dara @ x ni..klu ianya kisah silam baik lupakan je tp klu ianya dilakukan berulang2kali..lu pk la sendiri kn..bukan soal dara de @ x tp soal maruah diri yg diutamakan..klu tgk skrg ni gejala2 sosial mmg xleh nk ckp la..maruah tu cm dh xde..jg diri & maruah tu yg penting tp de gak sbb dirogol & melakukan aktiviti yg menyebabkan xde dara so xleh nk tuduh2.klu de kisah2 silam yg x elok baik diamkan..yg lepas tetap lepas..bertaubat pada yg ESA..semoga diampuni segala dosa..membebel lak sy ni..he3..

Bro Framestone said...

miss ubi--> peh ubi dah balik ke U ek..leh online.. n thank coz sudi jejak di teratak buruk bro nie ek..

perkara yang aib adalah perkara yang diheboh2kan untuk memalukan kita.. biar si suami mengetahuinya dari dengar dari org len...

suami yang terbaik adalah suami yang mampu menerima si isterinya seadanya..

Bro Framestone said...

sis-Lin--> nie sambungan dari blog yonna sebenarnye...

xsemua orang mempunyai iman yg kuat... setan tue pandai menyesatkan anak adam.

if terlanjur tue elok la perbaiki diri n selesaikan dengan perkhwinan...sekurang2nya kurang sikit dosa zina..

tp ramai yg xleh nk khwin atas sebab family nie demand lebih.. nk itu ini... last2 anak yg xbergadis jugak jd mangsa... si laki leh je blah

Bro Framestone said...

leeza Rule--> lu peminat setia samy Vellu ek... tgk mcm banyak minat sma lawak die...

dara men leh wat sedekah.. sebab seeloknya sedekah itu sama nilai dgn apa yang anda kecapi di atas rezeki dariNya

Bro Framestone said...

Lizz--> tue tnda kiamat..tue pasl ramai yg xkisah pasal virgin... if skdr pada sorang sahaja xpe..jgn bertukar2 pasangan je.. nmpk tiada iman langsung di dalam hati..

mmg ade lelaki leh tahu.. bro xde la pakar mne..tp masih boleh tahu seseorg tue berdara atau tidak... rahsia..!! (xperlu la bro kongsikan)

mmg panjang pun..cm bro dah berjanji dengan Yonna untuk mengupas isu ini.. tp bro more pada persefahaman dalam hubungan sahaja..xnk sentuh tang len...

Bro Framestone said...

sharamli--> xperlu la takut... bro sekadar meninggalakn pesanan cam teu bersebab..

coz bro pernah dapat koemn yang penuh keemosian tiap kali bro cerita mengenai isu yg agak ke 18sx.

bro tahu kamu pun dh matangkan..

Bro Framestone said...

NORAZAH--> ish kuat membebel la pulak mak cik sorg nie... tp bro amat menyukai coz membebel biar la berisi kan..

Bro Framestone said...

Ida--> thank atas pandangan kamu... cam bro, bro masih boleh terima mereka yang tidak berdara asalkan mereka mampu menjaga kehormatan mereka bila bersama bro..

if nk khwin pastikan si dia mampu memberi kebahagian dalam rumah tangga.. biar mampu menguruskan rumanh tangga dan pandai mendidik2 anak2 bro...

Princess Azah said...

tu la framestone..mcm2 prob..

-tula sekali klu suh bg pendpt mula la nk membebel..he3..

Bro Framestone said...

xpe membebel kat blog kite huhuhuhu

en_me said...

kalo pandai memasak pun x semestinyer pandai menjaga rumah tangga .. ghitewww

Bro Framestone said...

yup bro... bab nk menjaga rumah tga tue la yg paling susah sekali...

joegrimjow said...

xsangka ye da ramai yg cakap soal ni

Azuan said...

tapi..
ada ke lelaki yang sanggup terima gadis yg takde dare untuk jadikan isteri??

Bro Framestone said...

joegrimjow--> yonna yang bukak topik ini dulu then.. ianya bersambung bersambung dan bersambung....

azuan--> ada... mgkin umur kamu belum sampai ke tahap kematangan terlebih... if dah sampai mybe akan nmpk knpe ade lelaki tidak kisah pasal dara (bukan sebab dorg dah rase)

tp itu la kenyataan.. ade kawan or yg bro kenali mengahwini mereka yg tidak berdara.. elok la cam tue..dpt mengelakan mereka terjebak dgn zina n dpt memberi perluang pada wanita tersebut untuk memulakan hidup baru

lizz said...

yonna start dan isu itu agak menarik.apa salahnya dikupas lebih lanjut. hehehe. kalau dulu, nak cakap pasal dara kemain cover2.ckp lepas, kena marah ngn mom. skrg..dara is something yg biasa2 aje.huhuhu

Bro Framestone said...

he..23x mne la yonna nie ek he...23x die mmg mintak bro kupaskan..tue yg terkupas tue huhuhu

cam bro jenis xde la cover2 cuma menghormati je.. if rase nk smbg bro ok je.... mom marah knpe ek??

lizz said...

mom tak suke citer2 hal camtu.too personal..hahaha! tp,now anak die degil. slumber je bukak citer virgin or not.wakakaka

Bro Framestone said...

sekurang2nye leh tambah pengetahuan and tahu keadaan sebenarkan huhu... xde la sampai xtau pe2 kan...

ade gak yg wat sex sedangakn xtau ade efek pada daranya

AiE bAhRi said...

sgt setuju dengan perbincangan ini.yang penting untuk wanita, jaga diri elok2..jadilah wanita yang sentiasa beringat.

Khaizarien said...

hidup sesuatu yg x dijangka....kalo jln itu yg die pilih? wat do...even bukn die mintak itu dugaan n ujian terhebat die....
soal dara skang sume dah x amek kesah...laki ke pmpn ke....itu tndenye memang dah akhir zaman....kdg2 bleh terkejut cuz i have fren yg memang seksi n kakai clubbing but bleh jg virgin tp yg alim tudung litup lemah lembut rupenye keje jual diri.xkire suami org ke boyfren org ke sume die hentam..so dun ever judge a book by it's cover....

x-po said...

klu aku la,seyes aku xnk bini yang dh penah wat dgn org even dia dh bertaubat n xnk ulang lg kisah silam dia dlu..ntah la, tu yg aku rs la..

Bro Framestone said...

Aie--> he...23x setuju ek mu ek tiap kali bro bincang pe2.

Tapi kite xleh salahakn wanita jugak kan... dorg jaga cam mne pun, iman kuat mne pun.. bile dhber2 dgn lelaki. pasti ade yg ke 3 (setan la)

tetapi kne ingt jugak ade jugak yg menyetan lebih dari setan.. bile lelaki yang memain peranan untuk merosakan wanita.. yg merosakan wanita adalah lelaki.. walaupun tidak rela... setan sentiasa merelakan

Bro Framestone said...

aTie--> xpayh judge pakai buku or cover... penampilan xleh menjanjikan ape2.. tp itu la kenyataan

bile nafsu dah kuasai diri. laki orang ke bf org ke... yang mne berkeinganan..lyn je..

Bro Framestone said...

x-po--> len orang len caranya... tetapi mmg ade ramai yg xnk berbinikan mereka..

sebab itu isu zina, perlacuran, keruntuhan akhlak dalam rumah tga makin menjadi. sebab tiada sesiapa yang ingin memainkan peranan dalam menolongn golongan ini.

harapkan si tupai..entah lubang mane lg die nk tebuk... if xbuat bini pun..cukup sekadar membimbing golongan ini. pahala lagi berlipat ganda (if nk pahala la kan)

Umi Nazrah said...

setuju dgn mc'eja...

"dont judge people from their past..judge them for who they are now"

klau that girl dh betul2 tobat dgn ksilapan masa lalu dia, tak salah kasi dia chance utk brubah. manusia tak layak utk menilai sesama manusia yg cuma hamba Allah :)

For the rest of my life said...

ntah ler..dh banyak sangat jumpa ngan pasangan yg very the open smpaikan bawak awek@balak balik umah memasing dengan gah nya tanpa pedulikan jiran sekeliling..
apa!! diorang ingat ni amerika kew???
selamba je cam benda tu dah jadi adat yang biasa..
isu virgin ni dua2 slah..boy n gurl..bak kata pepatah la..orang memberi..kita merasa...hehehe..

Bro Framestone said...

Nazra--> thank coz mengomen...

tetapi berapa ramai yg sudi memberi perluang kepada mereka ek..sedangkan ada sesetgh mereka cuma mangsa rogol mahupun menjadi mangsa "haruan makan anak"

mereka cuma mangsa... siapakah anda untuk menilainya kan he..23x betul x??

Bro Framestone said...

Hidayah--> ops ckp2 nie ade berlaku kat Tg Malim ke?? just nk tahu je...

he..23x siapa yg memberi n siapa yang merasa ek... laki ke perempuan he..23x dulu masa dok KL mmg selalu ebrtembung dgn golongan cam nie..

For the rest of my life said...

kalo kat tg malim pun benda ni jadi biasa..apatah lagi town2 yang havoc tu kan..

takoot nk komen bebanyak..
anak pompuan kiter ada 2 org...
seram ooo...

Bro Framestone said...

tue la huhuhu...

ops ade 2 org anak perempuan ek.. didik mereka sebaik yang boleh.. kita hanya wat yang termampu..selebihnya mereka sendiri yang akan usaha mempertahankan..

chii said...

yg matang je eh..huhuh..yg separuh matang plak cane ye :p

pd chii la kan..yg penting..kalo betul dat gurl da tade dara..dia kena jujur..jgn la dok tipu2 hal mcm ni..coz kadang2 x semua gurl ilang dara sebab kerelaan sendiri..ada gak yg menjadi mangsa keadaan spt haruan mkn anak atau pnh di rogol oleh sape..so xleh ar nak salahkan dorang 100%..
pastu yg pernah terlanjur tu..kalo betul dia benar2 da berubah dan bertaubat,,x salah terima dorang..dia pun manusia biasa yg x terlepas dr melakukan kesilapan..mungkin juga segala yg berlaku sblm ni atas kejahilan diri sendiri kan..

kadang2 mcm x fair..nak gurl yg ada dara je..tp camne plak bg lelaki yg da ilang teruna..mmg susah nk detect kan...laki skrg ni pun..da lebih kurang sama je..cuma yg wat dorang terlepas,,rasanya tade kaedah atau cara yg leh detect dorang pnh terlnjur sblm ni...

ape2 pun..doakan yg terbaik

Luth Textile said...

mintak simpanglah nak buat benda2 mcmtu...
ingat je, kalau kita buat kat anak orang, nanti orang akan buat kat anak kita.. ingat yg tu je..

(tu utk laki la)

dan yg ppuan plak, jgnla buat hubungan istimewa dgn mana2 laki before kawen, adalah itu percuma dan merugikan. penat2 jaga, last2 bagi free jew..

Topek said...

out of topic -->
nak beli domain ke?? boleh tu memang la boleh bro.. tp topek x tau la domain provider yang bagus. macam topek, topek beli dengan jomhosting.net jer. apapun bro usha la dlu ya...

Bro Framestone said...

chii--> separuh matang nk masuk matang ok je.. jgn separuh matang nk jd kurang matang je bro xnk.

sama cam bro jugak.. pe2 pun kne jujur... baru kite boleh mulakan satu hubungan yang diredhai allah dari kite selindung je..

lagi parah klu ade org len buat onar dlm family.. n si suami baru tahu cerita sebenar.. mahu cerai time tue jugak even anak dah berderet2

teu la susah nk tahu lelaki masih teruna atau x?? tp masih leh cam lelaki yang pernha wat or xpernah wat je

Bro Framestone said...

Luth--> tue la...xramai lelaki yg sedar pasl bnde nie..last2 jd kat anak2 sendiri nnt... ke dorg sendiri pun xde kesedaran nk beranak kot..

entah2 dorg pun slah seorang yg akan menjadi haruan makan anak...

buat wanita pulak.. mybe dorg dah malas nk jaga kot.. tue yg rela je sape2 nk rase..enth la... yang pasti setan mmg ade disekeliling mereka

Topek--> bro xtau nk beli kat mne n xseebrapa reti sgt... teu yg nk mintak topek tolongkan he..23x

Dba Ghani said...

yeah...sekrianya kita ada pasgan,ceritalah kpdnya supaya dia tidak rasa ditipu dan menerima keadaan seadanyaa....

dan bersyukurlah anda kerana dia sanggup bersama anda atas dasar cinta dan hati bukan kerana dara semata2.

Bro Framestone said...

tapi ada jugak kes bile diberitahu tentang keadaan kit ayg tidak berdara.. si lelaki jugak turut merasakan mereka juga perlu merasanya...

then mula la terlnjur lg.. n kekdg keadaan ini berlku dan berlaku lg

Post a Comment

Followers

 
Powered By Blogger | Design By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top