Onwer Blog ini Telah berpindah ke
www.broframestone.com

Harap Maklum
(Blog BeliBuy masih aktif, sudi2kan menjadi follower blog ini untuk mendapat update terbaru)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Ke Jinjang Pelamin

Selamat Pengantin Baru buat rakan memanah, Marbawi Sulaiman. Dari skuad Memanah Negeri Perak

Tahun nie kalau di ikutkan ramai rakan2 saya melangsungkan perkahwinan dengan pasangan masing2 (belum dengar lagi yang kahwin dengan suami or isteri orang).

Dalam ramai2 yang ingin melansungkan perkahwinan ade juga yang menyindir kami. Ye la kami nie kahwin pakai duit sendiri. Tak macam korang, kahwin pun family support. Bukan apa, family pun dah bagitahu awal2 kalau nak kahwin family xleh nk support pe2. Kalau support tempat nak wat majlis perkahwinan leh la (mana lagi, kalau bukan kat rumah)

Insya'lah ada rezeki, cepat la saya naik ke pelamin. Lebih berkat perkahwinan itu jika segala pembelanjaan datang dari hasil titik peluh kita.

Sebentar tadi saya ada YM dengan rakan sekolah.
Aku: ko kenal x solehah budak asrama dulu
Dia: aha... nape dgn die?
Aku: die nk khwin dh...dgn budak anderson
Dia: o ye... asape?
Aku: dgn faizal... tahun nie jugak.. bulan 12
Dia: oo faizaal mane hek?
Aku: aku xreti nk ckp cam mne la kat ko.... budk kelas die jugak
Dia: ish2.. sume nak kawen...die da keje ke? kat ne?
Aku: entah.... aku just dpt maklumat gitu2 je
Aku: mbe aku dh ramai yg dh khwin huhu
Aku: ko kenal ija dan wina x??? budak art
Dia: tak kot
Aku: budak prefect.... bulan 12 nie dorg khwin huhu
Aku: masrina budak sains ko kenal x??? bulan 12 nie khwin dgn mbe kg aku
Dia : ya rabbi.... ble kau nak kawen?
Aku: he...23x ko kenal syukri x
Dia: tah
Aku: insya'lah die nnt khwin la tue
Aku: he...23x
Dia: bongek (syukri tue bukan ko ke)

Tahniah buat rakan2 ku yang ingin mendirikan rumah tangga tahun ini. Moga korang berbahagia hingga ke anak cucu. Maaf jika aku tidak dapat hadirkan diri ke majlis korang nanti. Ada tanggungjawabyang perlu aku selesaikan

17 Jejak Perantau Maya:

Mr Aan said...

mmber ko tnye ko ble nk kawin..
ko plak sebut nme org len...
seyes la
ko ble nk kawin?...

Bro Framestone said...

bukan ke aku de tulis nama aku dlm entry nie...nama ku syukri... insya'lah aku akan berkahwin nnt he...23x

su said...

kawen jgn lupe jemput!

tingin mkn lauk pengantin! hehehe

Bro Framestone said...

insya'lah... nnt kite akan jemput melalui blog nie..so kne la kept in touch ek. bulan 12 nie kan ramai org masak lauk pengantin

Khaizarien said...

ahokz....tula kawen hasil duit sendiri baru lebih bermakna.....;)

Bro Framestone said...

tgh nk kumpul duit la nie...tp xbertambah2 pun huhuhu...berkurang ade la..

Mr Aan said...

kwn ko tu mcm nk...
jd gree arrow je..
pesan kat die..
nnti nk brsanding nnti..
jgn plak bw alat memanah ni..
hehehehe

Ayu said...

eyhh.. sesedap rasa jek mem'bongek'kan orang ekk.. itu nama skolah tempat i menagjar tau..

SK BONGEK, REMBAU, NEGERI SEMBILAN..

sian kat org2 kampung BONGEK nih.. korang sesuka jek letak.. :(

Bro Framestone said...

amer--> kawan ku tue mmg nk kahwin pun..siap kuar paper dah pun..tp aku xtau bile die kahwin..info dirahsiakan

ayu--> tue org ckp la...kite copy paste je kat sinie...sampaikan maaf kita buat mereka di sana ek

Anonymous said...

ada org kata, buat apa kawin awal...enjoy dulu, kang nyesal banyak keseronokan masa bujang terlepas...macam lagu Black Dog Bone dulu, ada pulak org kata kawin cepat2, nanti bila dah tua anak2 pun besar, senang masa depan.....pokok pangkal nye, ikut pilihan hati dan 'poket' sendiri....sushah2, Bank Rakyat kan ada, BSN pun boleh...tu semua kira kawan karib bila perlu..eh panjang pulak komen kawan ni

Bro Framestone said...

xpe panjang..jnji bnde nie leh dikongsi bersama kan

en_me said...

Tanam nyiur gading,
Jual di pekan danok;
Lihat orang bersanding..
Bantal guling dipelok-pelok.. ammvoiii abang itteww

Bro Framestone said...

peh die jual pantun plk...ok bro..aku beli pantun mu

lihat orang bersanding,
bantal guling dipeluk-peluk,
bukannya frust tertongeng,
cuma tgu turn nk masuk

Setelus Hati Zinnirah said...

ahahaha,,,kawin mmg la kena guna duit sendri..tak aci la family support..ekekek..kawin jgn luper jemput tau..ehhehehe

Bro Framestone said...

insya'lah... jnji kne selalu dtg sinie n rajin on Frndster..maybe jemput kat situ je klu xde alamat he...23x

IamYonna said...

bro,
mak ayah kaya boleh la diorang support kan :) hehe..
pengantin bawak kuar belanja sikit2 je.

nak kawen mmg senang.
tp kos dia.
huihh puluh2 ribu lg :D

xpe bro..
bro kan muda lg hahaa..
ade jodoh tak ke mana :)

btw,congrats to all ur friends yang nak kawen :)

Bro Framestone said...

budget mmg berpuluh ribu pun.. majlis maybe kne wat kat tempat lapang atas sebab jumlah jumlah tertamu yang ramai (insya'lah)

family mereka mmg supporting.. kita study pun byr pakai duit sendiri..sem nie nk kne byr RM4650 (mana nk cari nie) nk pastikan adik2 habis berlajar jugak nie

eh kite muda lg ek..cam xcaya je muda lg he...23x

Post a Comment

Followers

 
Powered By Blogger | Design By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top