Onwer Blog ini Telah berpindah ke
www.broframestone.com

Harap Maklum
(Blog BeliBuy masih aktif, sudi2kan menjadi follower blog ini untuk mendapat update terbaru)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

SMK Anderson di hati ku


Di sini bermula segalanya. Ia meruba hidupku dari insan yang kedil kepada insan yang merasa kekedilannya di muka bumi Allah SWT.

Ia menjadikan aku ceria dari seorang yang penyenyap. Ia menjadikan aku seorang yang berani berkata dari seorang yang pemalu. Ia menjadikan aku seorang yang berimpian dari seorang yang tiada pendirian. Ia menjadikan aku seorang sentiasa mengejar kejayaan dari seorang yang sentiasa menyerah kalah. Ia membuat aku di hormati dari seorang yang di pandang rendah martabatnya

Ini lah sekolah ku, SMK Anderson Ipoh. 7 tahun tetap bersama mu. Insya'lah tahun depan genap 100 tahun umur mu. Harap aku dapat berdiri megah menyanyikan lagu mu pada waktu itu

"To Strive, To Seek, To Find, And Not To Yield"

Nie nak kongsi pengalaman ku di sekolah dulu

Pencapaian Ku di sekolah
- PMR, SPM & STPM
- Pengawas Sekolah (Ketua Pengarah)
- Pengawas Asrama
- President Persatuan Agama Islam dan Dakwah, President Pertubuhan Seni Silat Gayung, President Boling Padang
- Jurulatih Silat dan Boling Padang

Pencapaian Sukan ku
- Memanah (Negeri)
- Boling Padang (Negeri)
- Silat (Negeri)
- Olahraga (Sekolah)

Subjek kesukaan
- Pure Math (Form 6)
- Add Math
- Chemistry

Subjek yang aku tidak suka
- Sejarah
- Biology

Tabiat buruk ku semasa sekolah:-
- Kehadiranku ke sekolah amat menduka citakan. Sehingga aktiviti kokurikulum aku terpaksa digantung. Tapi kejab je. Coz sekolah dah xde wakil nk hantar untuk dpatkan pingat.
- Jarang ada kat asrama. Coz lepak kat MSN je (sian kat budak aspuri yang tidak dapat mengenali aku)
- Bangun kul 4 pagi g mandi (ade budak junior tue terkejut, ingatkan aku nie hantu)
- Kalau makan kat dewan makan, mata sure ke aspuri (nk tgk ade x yg berkenan di hati)
- Tiap2 hari upah org suruh die basuhkan baju
- Time lapo g fly kedai mamak..
- Waktu free aku melekat dkt tepon call sesape yang aku rase nk kacau

29 Jejak Perantau Maya:

Mr Aan said...

skola ni dkat ngan taman maju rapat ek?

Bro Framestone said...

xla..dekat depan hospital besar ipoh tue (dah tukar nama pun tp aku lupa ape nama die)

azlin hashim said...

nakal gak rupenya belibuy nie...

Bro Framestone said...

tang mana yg nakal tue ek

Khaizarien said...

owhh cite yg bek2 je ek..yg duk kat ganggang tepon 5x seari x cite???ekekeke
ape2pun anderson memg best..

Bro Framestone said...

ok kite buh kjb lg ek..ish die nie

etomyam said...

Anderson Ipoh...steady, kawan punye motto pulak Agi Idup Agi gelabah..ha ha ha

en_me said...

nostalgia kannns soklah lamerr tewww.. ahaks

Bro Framestone said...

etomyam--> tue motho sekolah..bile translate ke BM jd "Usaha Hingga Jaya"

en_me--> mmg nostalgia la..redup je suasana sekolah nie..tp time mlm rasa gerun pun ade

Anonymous said...

sekolah aku,depan sekolah kau tu.

Bro Framestone said...

kamu sekolah teknik leboh cator ek.. berjiran rupanya kita ek

razifembi said...

hang mmg power ...

terbilang, cemerlang, gemilang ...

hihihi ...

la ni hang main sukan apa ...

Bro Framestone said...

mne de power la...power root pun xde...ok la terbilang, cemeralang n gemilang..takut kecundang je

la nie aku dh xbersuakn la..sejak masuk u nie..cdg nk apply balik memanah..best tgk memember sume berkumpul time MASUM...jeles sioh

Anonymous said...

hidup Anderson
waaaaa, aku rindu sama itu skolah
bila ekk nak gi?
esok aku balik ipoh....
boleh gi melawat....

Bro Framestone said...

he...23x melawat la ko ek... aku xtau bile dpt turun ipoh..mybe hujung tahun kot..tue pun klu aku xoutstation

IamYonna said...

anderson ni..
mmg femes kt ipoh :D

Samdaddycool said...

aktif betul ko.. macam pelesit.. muahahahhahhaaaaa :P

Bro Framestone said...

yonna--> mana tau sekolah nie femes ek...

samdaddycool--> pelesit apanya kamu nie...aku fly ikut pintu pagar la

Samdaddycool said...

sekolah ni femes pasal hoki....

IamYonna said...

hehe..
tau..
sebab kg kat ipoh :D
dari dulu lg tau hehe

Bro Framestone said...

samdaddycool--> femes pasl hoki je ke..bol apun fames jugak pe...tiap2 tahun kebangsaan.. dh berap kali wakil malaysia dah..byk jugak sukan dari sekolah nie

yonna--> kg kat ipoh ke..kat belah mana...nnt leh pakat2 jumpe kat ipoh...raya nie mybe ade kat ipoh kot

Samdaddycool said...

bola tak kira,,.... pasal skuad bola kebangsaan macam t***

Samdaddycool said...

bol tu boling padang ke bola sepak?? :P

Bro Framestone said...

bola la..."a" terjauh plk..ala kirakan la ek..budak bola selalu men sampai kat U or poli je...nk join2 malaysia nie kureng sikit...dorg kata xde mase depan

Anonymous said...

poyo2...from fireghostbeta2...hahaha..oit stone...bak duit...aku nak byk2..

Bro Framestone said...

sape la budak nie ek

Anonymous said...

mcm windu lak kt skola neh... tingat lak kne lari pdg smbil bwk beg skola ngn bdk2 laki sb dtg lmbt!!!haha~~

Bro Framestone said...

cam kenal je sape yg kne lari patang sebab dtg lambat huhuhu

Belog Cik Peanut said...

bro aktif bab menda1 gitu..peanut tak sangat..peanut masuk sebab kena pakse...hehehhehe...

tapi sal makan kat dewan makan...peanut pun wat sebenarnya..
(*_*)..-->malu..hehheheh

Post a Comment

Followers

 
Powered By Blogger | Design By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top