Onwer Blog ini Telah berpindah ke
www.broframestone.com

Harap Maklum
(Blog BeliBuy masih aktif, sudi2kan menjadi follower blog ini untuk mendapat update terbaru)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Beratur ( amalan atau peraturan )


Isu yang ingin BeliBuy kongsikan di sini tidak lain dan tidak bukan mengenai perbuatan atau peraturan yang diamalkan di seluruh negara iaitu beratur. Walaupun BeliBuy tidak terlalu arif mengenai asal usul peraturan ini tetapi ianya sudah sebati di dalam diri BeliBuy sejak:-
  • Di depan bilik air ( tunggu turn mandi )
  • Di bangku sekolah tadika ( dok beratur je )
  • Di kantin sekolah ( time nak beli makanan )
  • Di masjid ( tunggu turn amik air semayang )
Jika anda perasan, peraturan beratur ini telah lama sebati dalam kehidupan seharian kita dari dulu lagi. Di sini BeliBuy ingin bercerita mengenai peristiwa yang berlaku di depan mata BeliBuy sendiri, So Layan je la ek.

Petang tadi, BeliBuy kaur date dengan bakal akak ipar ( tak kan nak kuar dengan pompuan len..tue curang- kes nie skandal tertiba dapat pula call dari family tertibe wat lawatan mengejut tidak bagitau. Mahu tak rush ke kalau jadi macam tue.

Kejadian berlaku di salah sebuah stesyen LRT yang kurang sesak time tue. Dah malam pun. Disebabkan bas Rapyd KeyEll tidak gerak2. BeliBuy bercadang nak amik teksi je. Maklum lah nak cepat jumpa family. Setahun pun jenuh nak tunggu dapat jumpa ke x. HArapkan raya, memang tak boleh nak janji balik kampung. Time beratur nak tunggu teksi tertibe celupar pulak mulut BeliBuy

"Kenderaan berat ikut kiri" "Dilarang memotong perbarisan merdeka" "Awas..!! Muatan berlebihan di hadapan" "Sape punya eksos tak de filter nie, busuk benor"

Besa la, merapu sorang time beratur nak amik teksi, dalam 15minit berdiri juga menunggu, tertibe ada satu teksi berhenti jauh sikit dari barisan oarng yang beratur. Ingatkan dia hendak menyelowkan kelajuan, sekali ade pula kaum yang memang xmakan saman relak je buka pintu teksi tue nk masuk cam tue je.

"Woi, ingat2 lah orang belakang" terkeluar pula maki hamun aku. Hendak story lebih bikin panas je blog BeliBuy ini. Baik layan forum BeliBuy lagi baik. Kalau takat cakap putar2 jangan ingat korang bagus sangat tau

Other Entry:-

3 Jejak Perantau Maya:

Amer Aan said...

wo wo...
calm down ..
owg kl mmg cam2...
sabor je la...

IamYonna said...

ahaha..
semua org bile dah x reti sabar mmg cmni la jadiknya

Anonymous said...

aamer==> bukan aku xsabar...xkan die dilahirkan buta untuk melihat mereka yang beratur panjang. Siap ada mat salleh geleng kepale lagi tue.. susah tul kalau kaum nie yang wujud (tapi xsedar diri)

yonna==> nie bukan kes tak reti bersabar..die relak je jlan n masuk teksi tue..wat cam xde pe2 berlaku

Post a Comment

Followers

 
Powered By Blogger | Design By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top