Onwer Blog ini Telah berpindah ke
www.broframestone.com

Harap Maklum
(Blog BeliBuy masih aktif, sudi2kan menjadi follower blog ini untuk mendapat update terbaru)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Hidung Berdarah

Hidung BeliBuy berdarah kembali, sudah lama hidung tudak berdarah. Terasa ringan sudah kepala ini ( eh..suka pula). Bukan apa, saja nak keluarkan darah kotor dari badan (BeliBuy bukan tiap bulan berdarah tau). Malam tadi dah agak hidung akan berdarah (coz bantai durian banyak sangat)

Terdapat banyak faktor yang boleh menyebabkan hidung berdarah. Punca hidung berdarah ( setahu BeliBuy ):-
  • Selsema (hingus banyak sangat la tue)
  • Suhu badan terlalu tinggi (darah mengelegak he..23x)
  • Alahan
  • Menghembus nafas terlalu kuat (ganas sangat dah nie)
  • Berlaku kecederaan (melombong melebihi had yang dibenarkan @ kena tumbuk)
  • Tekanan Darah Tinggi (nie baru prob sebenar BeliBuy)
Pe2 pun jagalah hidung anda, jika hidung berdarah pastikan ianya berhenti sendiri (kalau kuar xhenti2 cepat2 pergi jumpa doktor) Ini dapat memastikan darah kotor dibahagian muka dapat dikeluarkan

11 Jejak Perantau Maya:

:: p R i n c E s S _ N :: said...

N da lame x kne idung bdarah ni...lame sgt2laa...dlu tme skola pnh gak kne..tp jrg2...abah N sll kne...

chempaka said...

hai...bahaya ni!! jumpe dr. ler...

salam singgah!!

Amer Aan said...

buat mse ni...
aku x kene...
tp idung trcabut..
mmg slalu....
muahahahahaha..
joke je

framestone said...

N-->abh kne idung berdarah pasl pe ek...kekdg idung berdarah nie baik buat lelaki..sekurg2nya darah kotor terkeluar

chempaka-->idung berdarah xbahaya pun...cume klu kerap sgt tue..mmg de prob la tue

amer--> idung ko nie hidungmicheal jackson ke..leh cabut2

yOnnA said...

huish..
idung berdarah..
yonna sgt takut kalo idung berdarah ni :)
hee..
takut x benti je hehe..

btw bro.
jgn makan durian byk sgt!

-atie- said...

aha aha aha
atie pun kene seari sebelum belibuy kene..
kenape agaknye ek??

Anonymous said...

aku slalu gak kena.biasanya jd time sejuk...

taukey said...

oit belibuy....mu tak update ke blog mu nih

framestone said...

yonna--> sorry lmbt reply..erm awat darah hidung xmau berhenti2...susah2 je cari je sireh

sape entah ini--> awat sejuk ko makin berdarah ek...sebab ko panaskan badan terlebih ke

taukey--> aku xleh loading blog tue pasl xleh update huhuh

cikin said...

waaa.. saya pon slalu gak kena hidung berdarah ni.
masa skolah dulu lg la kerap. pantang kena panas je, hidung berdarah..

framestone said...

peh..same la kite ek...byk ke darah kuar ek....tp kekdg ade baik nye idung berdarah nie...

Post a Comment

Followers

 
Powered By Blogger | Design By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top