Onwer Blog ini Telah berpindah ke
www.broframestone.com

Harap Maklum
(Blog BeliBuy masih aktif, sudi2kan menjadi follower blog ini untuk mendapat update terbaru)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Pengkid??

Pengkid adalah golongan wanita yang mempunyai keinginan yang berbeza berbanding dengan wanita biasa. Kebanyakan diantara mereka berkelakuan seperti kaum lelaki, seperti cara berpakaian, penampilan, tutur kata dan paling teruk keinginan seperti lelaki.

Golongan ini tidak mendatangkan sebarang permasalahan pada masyarakat berbanding golongan "mak nyah" atau "gadis ayam". Cuma keinginan mereka yang agak terpesong kadangkala mendatangkan kesan negetif di dalam sesebuah masyarakat.

Punca dan pemangkin wujudnya golongan pengkid ini mungkin disebabkan oleh :-
  • pergaulan bebas di sekolah perempauan sehingga menimbulakn keinginan
  • masalah keluarga yang menyebabkan penukaran personaliti anak perempuan mereka (terpaksa mengambil alih tugas anak lelaki)
  • Di lahirkan didalam keluarga yang terdiri dari adik-beradik lelaki
  • Masalah percintaan (kecewa dengan lelaki)
  • Ingin menunjukan kekuatan kaum wanita sehingga mereka lupa akan identiti mereka sendiri
BeliBuy ungkit cerita mengenai pengkid selepas membaca artikel muka hadapan surat khabar hari ini. Terkejut juga bila membaca mengenai pengkid melakukan perbuatan terkutuk dengan isteri orang yang berumur awal 20-an. Dalam masa yang sama menghasilkan vcd mengenai percintaan dan perlakuanan terlarang mereka untuk dijadikan hadiah kepada si isteri tadi.

Persoalan di sini, kenapa masyarakat zaman sekarang suka merakam perbuatan mereka tidak kira mereka berzina atau hubungan kelamin suami isteri. Perlukah mereka merakamnya?? TIdak sedarkah mereka bahawa perbuatan mereka mungkin dikongsi atau diedarkan secara meluas di internet mahupun handphone.

14 Jejak Perantau Maya:

-miyn- said...

Miyn bersekolah sejak darjah 1 sampai Tingkatan 4 di sekolah yang semuanya perempuan..

alhamdulillah, tak penah dgr pun kawan2 yg songsang ni..

rasanya, perkara ni berbalik kpd kepercayaan agama balik. senang ja bagi alasan. kalau setakat lesbian, perlu ka 'mempraktikkan' nya? haha, paham2 la..

kalau tak 'praktik', insyaAllah peluang nak berubah tu terbukak luas. tp dah buat silap dr awal, lagi susah la..



berbalik kpd persoalan merakam perbuatan...

#dorang nak tgk muka sendiri di website porno kot? hahahaa..terukkss terukss! mintak simpang la..

:: p R i n c E s S _ N :: said...

takotnyerr pengkid....x ley time woo....

framestone said...

-miyn- he...23x mmg dorg nk sgt masuk website prono la tue..dah la terlampau byk..enth2 mmg cita2 nk jadi pelakon kot

N takut knpe ek....kekdg pengkid nie lebih memahami berbanding lelaki

Anonymous said...

isteri orang tuh la yang bodoh.

blog BeliBuy said...

dlm kes nie kite xleh ckp mne2 bodo...sedangkan semua pihak terlibat

feddesign.08 said...

hal pengkid ni jgn salah kn sape2..
tnye hati sniri..jgn tuduh pengkid bkn2...

hanya kita tau apa kita nk...

blog BeliBuy said...

saya tidak menuduh pengkid yang bukan2.. pengkid saya sahaja seperti manusia biasa yang mempunyai keinginan dan kemahuan.

TidakSiapaTahu said...

dlm hal ni saya pon dah penat mendengar kisah2 pengkid.apa yang pihak media cuba utk tunjukkan kepada masyarakat sebenarnya?membenci golongon pengkid?pulaukan mereka?sedangkan manusia semua ada kesilapan masing2.ada juga lelaki yg selalunya digelar "playboy","bapa ayam","romeo","bohjan" dan mcm2 lagi..sifat mereka lebih kurang teruk juga.melahirkan anak haram,memukul wanita.kaki perempuan dan mcm2 lagi.saya tidak menyifatkan semua lelaki spt ini.tp begitu juga golongon mereka ini iaitu pengkid.Tidak semua mereka jahat seperti yg diperbesar2kan oleh pihak media.mereka mungkin jadi mcm ni sbb2 tertentu..Tp sekurang2nya golongan pengkid tidaklah menjual diri di Lorong Hj Taib tue..Yg pling saya rasa tak berkesan disini adalah cara liputan media mengambarkan pengkid ini seperti golongan yg harus dielak dan dibenci..dah ler mereka ni bermasaalah lagi ditambahkan dgn liputan "memulaukan" mereka.so rasanya takder la kot perubahan.so pihak media kalau nak buat liputan tu biar la yg mengikut cara yg lbh baik...

P/S: Dlm malaysia memberi kita undang2 utk berpakaian..itu adalah hak asasi smua.jd dari mereka memakai baju yg seksi2 menonjol mata lbh baik dari pakai t-shirt dan jeans sahaja..(itu pun dikira salah oleh pihak Media)

semoga smua menjadi teladan dgn isu ini.

Hamba Allah~

Anonymous said...

pengkid....
kita xleh nk slhkn kpd glongan peng jugk
ni adlh mslh prsekitaran di mne mslh remaja yg semakin teruk dan tidak dpt dibendung lg...
bkan pengkid sahaja, maknyah,gay,lesbian,mak ayam,gigolo,bapok ke apa ke semua tu perlu diatasi dan jangan slhkn 1 pihak sahaja

LAH said...

i tlibat deh~.!
i skola pompuan f1-f5.!
atoi.!

Anonymous said...

manusia semua sama jek..!!
tepuk dada tnye selera korang sendiri..

Anonymous said...

sume sala lelaki ar......
sbb tuh ar pmpuan suke penk.......
huhuhuuu

Anonymous said...

bkn slh laki atau prmpuan...ni slh msg2

cx's said...

susah kite nak ckp hal2 cmni. same2 la kite doa ntk kebaikan semua .

Post a Comment

Followers

 
Powered By Blogger | Design By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top