Onwer Blog ini Telah berpindah ke
www.broframestone.com

Harap Maklum
(Blog BeliBuy masih aktif, sudi2kan menjadi follower blog ini untuk mendapat update terbaru)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Peristiwa seperti dirancang

Kandungan penuh e-mel Hanafi yang juga Pengerusi Yayasan Sahabat Insan dan Iman Malaysia (Sidim) untuk renungan masyarakat Melayu Islam di Malaysia:

“Assalamualaikum. Saya sekarang ada di United Kingdom (UK) bersama rakan, Trimizi Zainal dan Nor Azian Ab Rahman yang bekerjasama dengan Persatuan Melayu UK dalam usaha mencari dan menyelamatkan Sufiah.

Kami lakukan ini kerana menjalankan tanggungjawab yang Allah perintahkan kepada umat Islam, apabila kamu melihat kemungkaran, hendaklah kamu ubah dengan tangan (kuasa), lidah (lisan) dan hati (paling lemah).

Apa yang kita buat bila kita dengar kes Sufiah. Kita marah, kita maki, kita sedih dan kita hina, tapi apa yang kita buat? Kita hanya membuat hukuman pada perkara yang tak pasti.

Salah didik anaklah, salah itulah, salah inilah, macamlah kita tak ada salah. Mungkin betul, mungkin salah, mungkin berdosa, tapi jangan kita maki sebelum kita doa. Jangan kita hina sebelum kita cuba lakukan sesuatu.

Salahkah, berdosakah kalau kita buat solat hajat dan kita berdoa. Ingat, Allah itu adil. Hari ini kita kata pada orang. Esok bila Allah uji kita, baru tahu tinggi rendahnya langit.

Buat pengetahuan semua, saya sudah bertemu emak Sufiah, seorang ibu yang menitikberatkan soal agama dan sangat pengasih.

Dia kini kesedihan dan tertekan dengan pihak tertentu yang sentiasa berusaha mencari kelemahan yang boleh memalukan orang Islam.

Masyarakat di UK yang majoritinya bukan Islam sentiasa memandang sinis dan ketawa bila isu Sufiah heboh di UK. Pernahkah kita terfikir betapa hancur hati ibu Sufiah?

Selepas suami dituduh melakukan gangguan seks dan dijatuhi hukuman, tiga hari kemudian terpampang pula berita dan gambar Sufiah menjadi pelacur di dalam akhbar.

Semuanya bagai dirancang dan diatur. Bayangkan betapa hancur hatinya (Halimahton). Ibu mana sanggup melihat anaknya berbogel dan digelar pelacur.

Selain itu, mana ada pelacur bangga dengan kerjanya dan ditemuramah pula dalam TV.

Di UK punyalah ada banyak pelacur dan ramai juga yang lebih cantik daripada Sufiah, tapi kenapa mereka tawar Sufiah beribu-ribu pound untuk ditemuramah? Apa sebabnya? Bagi saya, sebab Sufiah orang Islam dan keluarganya juga Islam.

Kita perlu sedar, musuh Islam memang suka tengok orang Islam jadi pelacur dan pengganas. Kalau boleh, orang Islam yang genius semua mereka nak jadikan pelacur.

Kami dari Pisang cuba sedaya upaya untuk memastikan supaya Sufiah kembali ke pangkal jalan dan kami akan berusaha segala yang terdaya untuk memastikan semua pelajar Melayu di sini tidak menjadi seperti Sufiah.

Saya akui ramai lagi kes macam Sufiah di Malaysia, tapi di Malaysia ramai orang Islam, ada jabatan agama Islam, ada kerajaan Islam dan ada negara Islam. Saya yakin kerajaan boleh buat sesuatu.

Namun keluarga Sufiah di sini (UK) diserang dari segenap penjuru dengan pelbagai sindiran dan tohmahan. Mereka bersendirian menghadapinya, oleh itu kami datang untuk membantunya.

Permintaan saya bagi pihak Pisang, doakan kami dan doakan Sufiah. Buatlah solat hajat, tak berdosa kalau kita berusaha menolongnya. Jangan pemalas dan usah sombong. Sekian, terima kasih.”

Dari,
Professional Islamic Support and Nurture Group (Pisang) @
Kumpulan Penyokong dan Pengasuh Profesional Islam

Maklumat dari MyMetro

Pengakuan Dari Sufiah


p/s- Saya tidak berniat untuk memburukan sesiapa, cuma ingin memberitahu umat islam yang lain, ada orang yang ingin jatuhkan kita.Maka jangan sesekali kite menyisih atau memaki atau menyalahkan mereka yang seagama dengan kita. Sebaliknya cari jalan penyelesaian. jangan biarkan kita menjadi bahan ketawa atas kebodohan dan "bangga sangat dengan agama sedangkan anda tidak layak untuk menjadi ahli syurga (sebab tidak mampu melindungi kelemahan agama-layak ke)"

5 Jejak Perantau Maya:

razifmustapha said...

rela je si sufiah ni... ermmm

happyninie said...

Assalamu'alaikum

thnks for visisting my blog.
dalam banyak kerja kat sana tu..kenapalah sufiah lebih memilih kerje ni ye?. ke sebab senang nak dapat duit?. BUkan nak mengutuk sufiah ke ape. tapi sufiah kena tanamkan dalam diri dia bahwa,kerja ini salah, baru orang boleh tolong dia.

dah kalau diapun merasa 'oke' aje dg kerja tu, then susah lah kita nak nolong. harap2 sufiah kembali ke pangkal jalan. SEmoga ALlah memberi hidayah pada nya. Insya ALlah amin.

Admin said...

bg aku la kan..die mungkin dh ditunjuk ke jalan itu. mmg ada pihak yg ingin gunakan dia. die dah byk terseksa.

nanonano said...

body die lawaaaaaaa...

Admin said...

lawa ke...body nano xlawa ke

Post a Comment

Followers

 
Powered By Blogger | Design By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top