Onwer Blog ini Telah berpindah ke
www.broframestone.com

Harap Maklum
(Blog BeliBuy masih aktif, sudi2kan menjadi follower blog ini untuk mendapat update terbaru)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Apo Keno Mak Cik NIe..!!


Just aku tertanya2 motif sebenar makcik yang bawak kereta di depan aku petang semalam. Gambar disebelah tidak terlibat. Aku google je.

Petang semalam, On d way dari tempat kerje aku ke KL (kan hari nie aku de kelas). Petang yang agak bosan dengan keadaan Highway PLUS yang kurang sibuk. So aku memandu la dalam 80-110 km (permandu berhemah katekan)

Tertibe aku terkandas di belakang kereta kancil yang dipandu dalam 90km. Aku nie jenis xsuke mengekor belakang kereta orang.

So....aku memandang sekeliling ku melalui cermin pandang sisi n belakang. Ok line clear. Maka aku mengambil keputusan untuk memotong kereta kancil ini. So aku mengambil link memotong.

Aku melihat meter kete naik sedikit demi sedikit. dari 90km ke 100km 110km 120km... Peh awat aku xleh nk potong pulak kancil nie..

So aku menekan lagi minyak sehingga meter naik sampai 130km. Masih belum mampu memotong lg. Maka aku batalkan niat aku dan masuk ke link asal (kete dah usur sikit jgn push lebih2..sayang tue even performance masih bagus lg)

Pe ke halnye makcik depan aku nie.. gabra sangat ke tgk kete nk potong kete die..erm alahai..

Akhirnya terpotong jugak.. Bawak maintance je 110km


p/s- Untuk mereka yang kurang mengerti dan kurang berlajar. Aku memotong kereta di hadapan aku (dengan erti kata lain memintas) dan bukannya memotong kereta menjadi 2 bahagian atau kepada cerbisan yang lebih kecil.

Sekian

42 Jejak Perantau Maya:

Amoi said...

amoi tak penah pootng kete taw..
bese la bawah pelan je,
baru nak belajar katakan

unaOoOuna said...

una pon xpnh motong ketaaa
apatah lagi moto kann
salu motong bawang je samapi tekuar ayor mate.
sobsob

pandu crmat jiwe slmt
haha

Bro Framestone said...

amoi--> ish kamu kan tgh amik lesen huhu..kne jage kelakuan sikit atas jalan raya..bile test die ek

una--> ade lesen ke nie nk potong kete n motor... g dok dapur tue potong pe2 yg perlu lepas tue masak..bro lapo nie he..23x

Anonymous said...

mana ade lesen lansumm bro una neh
haha adess broo neh g la mkn soto kat mkck kepe!
hehe ;p

Naz said...

makcik tu nak test keter ko kot fs? mana tau dia ni jenis giler stering...

Bro Framestone said...

una--> mak cik sape tue..xkenal la... bile nk amik lesen nie ek

Naz--> aku syak die nk test power aku gak nie... takut aku tgk die bwk kete mengejut cam tue...

Blog Eazy Izzuddin said...

haha....
ala potong je lah trus....
maybe makcik 2 saje nk main2 kot...
huhu....
like i did...
klu org de je nk potong...
ako laju...
haha...
bad habit till now...
huhu
xD

Bro Framestone said...

xde mknenye die saje..aku tgk die pegang steering tue pun punye la rapat... gabra kot aku rase la kot.. dh la xpndang kiri kanan

Anonymous said...

lewhh mkck kepe jual soto la bro
bukan mkck bro n bukan mkck una
tp mkck kepe jual soto
ekekke
;p
tatau la bro ble nk amk
t da kije kot
hehe

Tie said...

Yang pasti, makcik tu ternyata bukan KAK TIE tau!!

Kak tie tak leh drive.....guna driver je, he he....

su said...

same la ngan su....xsuke ikut kete dr blkg, lama2 mengantuk dibuatnya kan! huhu...

Blog Eazy Izzuddin said...

2 la...
gabra kot...
alah mak cik lah katakn....
huhu..
xD

Naz said...

mcm2 btul peel org bawak keter. tp aku nak linkkan video pasal org yg seangkatan ngan makcik tu bawak keter. sure pecah perut...http://ad3ck.blogspot.com/2009/02/bad-women-drivers.html

Anonymous said...

tu maknenye dia x kasi bro potong kete dia la tu... kite nak memotong, orang tu plak lajukan kete.. kne la beralah... huhu...

SyazReA said...

makcik tu br dpt lesen kot.. hihi..
etika kt jln raya if nampak kete nk potong tu, dia should slow down la kn..
sabar je la..nasib baik makcik2 kn..huhu

Bro Framestone said...

Una--> oh patut la xkenal sape die huhuhu ade rezeki amik la..bro lepas spm terus amik takut akan dtg xsempat nk amik..tp mmg betul xsempat..habis berlajar terus kerje.. dah la pakai transport jugak... if xreti bwk kenderaan susah dorg nk amik koje

kak tie--> ops bukan kak tie ek...xpe..kite xtudah kak tie pun huhuu nk tnye driver akak berbyr ke terpkse he..23x

eazy--> aku awal2 dah tau die tgh gabra..tue yg aku ngalah tue... karang kalau ikut sgt hati len pulak terjadi...kate org berhati2 dijalan raya

Naz--> ops ade ek... nnt ade mse aku lyn..kot2 leh release tension aku ke..

topek--> entah la.. rase cam xnk bg potong.. ke die xsedar tertekan minyak lg bile gabra sgt tgk org drive lelaju

syazrea--> xjugak...xde sticker P pun kat kete die... cam bro mmg akan slow down if ade org nk potong..tp kekdg ade jugak tekan minyak lg..

Bro Framestone said...

su--> betul tue..ngntuk gak dok belakang kenderaan len..lg satu kite xtau pe yg ade kat depan kenderaan depan..tau2 je break mengejut..lg naya

Anonymous said...

ehm tatau la bro
haha ade rzki ade la
muke une neh tesembul kat kolah mndu
tu mnx dftrr
xde rzki dok umaaa masakkk
haha
thx bro! ;p

Anonymous said...

makcik tu rase tercabar bila ada org nak motong die..
so die tak kasi can sama kamu mr prame..
biasalah.. perkara ni mmg selalu terjadi ke atas diri ku..
apatah lagi bila memotong kereta yang dibawa oleh jejaka.. mana bleh pompuan memotong kete org laki kan..
pastu mula lah babak kejar mengejar..
muahahaha...

Bro Framestone said...

una--> he..23x xpun berlajar2 sendiri je..mintak ibu ajarkan

along--> along dah biasa kne ek... tp along kan naik motor..jom rempit huhuhu

Azira Y said...

makcik tu igt kamu nk race ngn dia kot
kamu laju dia pon laju sama
hahah

Bro Framestone said...

xde mkne die nk race pun sebenarnye... entah la... harap xterjumpe die lagi la kan... xsuke la driver2 cam nie ade kat jalan raya

Belog Cik Peanut said...

cam mane lah peanut nak potong kete...

lesen leta tak de...

kete tak reti bawak...

tumpang reti ar...

kan kalu peanut bawak,

bukan peanut yang potong owang,

owang yang potong peanut...

peanut bawak kete go kart pun leh eksiden...

hehehhe

bro, tahniah dapat memotong akhirnya...

pss:cam ne rase potong kete? peanut tahu potong kek je..

Bro Framestone said...

cam mne leh accident nie ek... sian huhu..senang je la...tp accident tue sume pengalamn kan huhuhu

Dba Ghani said...

mkck tu nk ngorat papa kott

Bro Framestone said...

xde maknenye makcik tue nk ngorat papa huhu...

Belog Cik Peanut said...

hohoho...biase lah..bawak kete dalam game pun lelaju je..bawak kete go kart, aplikasikan lah...eheheheh

Lina Chan said...

memang menyakitkan hati kalu duduk blkg kete yg lembab gila..

ingat la pepatah sy, "biar laju asal selamat"

sbb kal perlahan, semakin lama kita berada di atas jalan raya, semakin tinggi kebarangkalian kita terlibat dlm kemalangan..

:)

Bro Framestone said...

peanut--> mmg la sape la yg bwk kete dlm game slow2 huhhu ... tp go kart sennag je nk kawal..ade mse jom race nk x..??tp dlm game je la

lina chan--> yup betul tue... terutam akalu kite terlalu lame duduk atau baring di atas jalan raya..lg tgi risikonya he..23x

Belog Cik Peanut said...

tak nak2x..peanut fobia walupun dalam game...
heheheh
susah ar..
dia nyer streng susah nak kawal lah..hehehe.tapi syok ar,,,
heheheh

Bro Framestone said...

kalau pakai joy stick or steering kat pusat game mmg la len dari steering go kart tue..ade entry terbaru..lyn zasssss!!!

Belog Cik Peanut said...

huhuhu
okies2..dah nampak dah..nak mngumen jap

hahahah

Bro Framestone said...

he..23x komen la..entah la pe kes tertibe rase nk wat entry cam tue huhuhu

PoOhEm0 said...

oloh2...

besa la mak cik tue da masalah mental kowt..

yela jenis xleh keta laen potong dier..

nge3~~

tapi pooh pon slalu gak cm tue walaupon just bawa moto..

keta nnti2 kot coz xdak lesen agi..

hihihi

Bro Framestone said...

oh xde lesen kete ek...wow bahayanye nk potong die nie.. ala bg la kete lepas..jgn nk jadi raja di jalan raya.. kasihan la kat pengguna2 yang len he..23x

pRincESs_N said...

makcik tuu bdebar2 kot..darah gemuruh...

Ajwin Ajeera said...

ohh..
igt mksd potong kereta tu,
awk potong kerete ngan pisau ke..

huahuahua

Bro Framestone said...

N--> tue la..mmg dah agak cam tue la.. makcik2 sekalian jangan la terlalu gabra bile drive ek..kasihan la kat penguna2 jalan raya yg len

ajwin ajeera--> dah agak mesti ade yang akan anggap potong kete pakai pisau he...23x

Ajwin Ajeera said...

jom la kite try potong kete ngan pisau sesame.
huhu

Bro Framestone said...

ish..23x nk potong pakai pisau ek..ingt iklan shell ke nie

Ajwin Ajeera said...

eh,bukan iklan shell eh???

huahuahua

Bro Framestone said...

mmg bukan iklan shell pun..ish die nie... nk sangat ek iklan shell tue he..23x jom wat iklan petronas pulak..lg best

Post a Comment

Followers

 
Powered By Blogger | Design By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top